Din inimă de PLAI

În fiecare an avem privilegiul de a visa la PLAI şi de a munci să îl aducem la viaţă. Este un sentiment minunat şi, pe cat de greu e de făcut, pe atât de mult nu am putea fără el. August şi septembrie nu ar fi la fel… Apoi octombrie, fără planificare; noiembrie fără scris finanţări, trimis materiale la sponsori, discutat cu artişti; decembrie fără felicitări de Crăciun pentru parteneri, petrecere de Crăciun în echipă; ianuarie fără telefoane de adus aminte că ne-am propus să facem lucruri mareţe pentru ediţia următoare; februarie-martie-aprilie fără telefoane, tone de email-uri pentru parteneri de toate felurile, artişti, idei noi; mai – iunie pentru întâlniri, stabilit planuri de bătaie, finalizat materiale, printuri, promovare; iulie şi iarăşi august pentru panica şi sentimentul că anul a trecut prea repede. Nu, nimic nu ar fi la fel.

Recent am ajuns, într-un final (deşi e doar începutul), la Alexandria, la Ideo Ideis – festivalul geamăn al PLAI, la suflet. Ce sentiment incredibil când întâlneşti oameni care simt şi acţioneaza ca tine, chiar dacă te despart sute de kilometri, ani şi interese diferite, dar te unesc toate cele ce contează. Şi acolo, un grup de tineri, ca şi noi, visează în fiecare an şi nu se mulţumesc doar cu visul.

Munca noastra, însă, nu ar însemna nimic fără cei care să se bucure de ea, cei pentru care visăm, pentru că dorim ceea ce ne dorim şi nouă. Publicul de PLAI este, în egală măsură, finanţator PLAI şi motivul nostru de a continua să nu vrem să ne gândim cum ar fi fără el. Încă de la prima ediţie le-am mulţumit şi le vom fi recunoscători mereu pentru că ţin PLAI în viaţă. Tot datorită celor care participă şi, cu siguranţa, şi pentru cei care ar trebui dar încă nu au ajuns, proiectul festivalului PLAI are suport prin finanţările locale fără de care nu ar putea să aibă loc.

Alături de ei, an de an, ni se alătura pentru un an (si apoi unii dintre ei ramân mai mulţi), companii reprezentate de alţi oameni care, chiar dacă nu au timp să se implice fizic într-un astfel de proiect, îi împartăşesc valorile şi îşi doresc mai mult pentru comunitate. Asa cum noi am putea să promovăm festivalul mai eficient prin metode clasice, dar alegem să facem în fiecare an câte un proiect mai altfel care să rămână oraşului, aşa şi ei aleg să aloce din bugete pe altceva, acel altceva care, deşi nu e la îndemână întotdeauna, e ceea ce conteaza.

Suntem cu toţii obosiţi şi agasaţi de branduri, companii care strigă spunându-ne că există. Cei care sunt alături de PLAI au ales să susţină un eveniment care nu e mainstream – dar e de calitate, nu se măsoara doar în cifre mari – ci în cifre care contează, nu în suprafeţe de cm sau m pătraţi – ci în asocieri pozitive. Sunt companii care se implică cu drag şi de aceea le mulţumim! Suntem fericiţi să îi menţionăm, să pregătim materiale în care să le inserăm discret logo-ul, pentru că ştim că publicul PLAI va şti unde să se uite, atunci când alege să facă asta. Şi avem încredere în alegerea lor.

Cultura nu ar putea exista fără aceste companii care aleg să investească în ea. Cultura nu este un posibil domeniu de CSR pentru niciuna dintre ele, dacă ar face asta ca la carte. Ele aleg să sprinjine un sector care nu vinde, ci formează, creşte, aduce acel ceva ce ne face viata mai frumoasă. Cu majoritatea nu vă veţi întâlni în magazine, dar poate vreţi să stiţi ceea ce fac:

Draxlmeier – cabluri pentru industria automotive şi mese de testare. Kathrein – antene de comunicaţii mobile, antene de broadcast, antene de recepţie terestră ( pentru CATV ) şi antene comerciale de recepţie terestră. Hella, care ne sunt alături deja de două ediţii şi produc pentru industria auto faruri şi componente electronice. Grolsch – cunoscuta bere cu care împărtăşim aceleaşi valori privind importanţa comunităţilor creative. ETA2U – servicii complete şi complexe IT, de la infrastructura pânî la reţea de retail. EuroGSM – la a doua participare şi apreciem ca fac lucurile altfel în industria de telefonie mobilă. Quark Motors – ne-au ajutat să readucem la viaţa busul PLAI. 360 Digital Printing – cei care ne imprimă rapid, “ieri”, materiale pentru evenimente. Aqua Carpatica – au oferit apă bună, energie pură, pentru voluntari şi artişti. Domeniile Sâmbureşti şi Chateau Valvis – vinuri de calitate pentru riderul de ospitalitate. SAR Security – oferă servicii de securitate şi transport de persoane. Şi Advertising Support, eConcept, Acellum, Dolomit Instalaţii, ne-au fost alături, fără ajutorul lor nepreţuit nereuşind să ducem la bun sfârşit multe din organizarea logistică a festivalului.

Le mulţumim pentru tot sprijinul de a ne duce visul mai departe.

Andreea Iager-Tako, voluntar, cofondatator PLAI Festival.